- De skickar sin bror

Har inte längre ont i örat, sjukt skönt! Mår bättre idag, men är lite halvrosslig i halsen och känner mig lite småhängig.
Har ändå fått en del plugg gjort idag och både börjat och läst ut "Mästerdetektiven Blomkvist".
Vilken var riktigt bra faktiskt! Efter detta började jag med "Boken om Pippi Långstrump", som jag visserligen läst flera gånger redan - men då var jag inte så gammal. Den är ju hur kul som helst!
Som det med att barn i Argentina äter karameller i skolan och flickan undrar vad lärarinnan då gör.
Då svarar Pippi att -Hon plockar av pappret från karamellerna såklart! Dessutom går inte barnen själva till skolan, de skickar sin bror.

Så fasligt roligt!! :D Har ungefär halva boken kvar och räknar med att vara klar med den imårrn kväll.
På dagen imårrn ska jag till skolan och göra ett grupparbete med min grupp. Sen blir det nog bara fortsatt läsning.

Vill verkligen träna, men får nog vänta tills jag känner mig bättre!
Ha en fin kväll!
Puss



Världens starkaste tjej!

Kommentarer
Postat av: Frida

Pippi är underbar :)

2011-03-01 @ 20:47:01
URL: http://friiiidas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0