Mycket som hänt..

De senaste två dagarna har varit händelserika.
I tisdags kväll så var jag med Mickes lillasyster Anna till Tibro för hon skulle tatuera sig. Jag blev mäkta sugen på en tattoo igen.. Vi åkte inte därifrån förrän 23.30 på kvällen, och jag körde hem henne till tidan. Strax innan Väring så krockade jag med ett rådjur, det gick så jäävla fort! Jag hann inte ens se rådjuret innan det small. Jag blev sjukt chockad. Stannade bilen och tårarna kom. Det gick ju bra med mig, men bilen gick det lite sämre med. Krossade högra lyktan och bucklade till sidan på bilen. Det gick nog hemskt dåligt med rådjuret också, för inne i lyktan på bilen låg en massa blod och köttslamsor.. Fy så vidrigt. Stackars rådjur. Som tur var så var jag nära hem till mamma och pappa, ringde pappa och han och Mickis kom för att hjälpa mig. Vi hittade inte rådjuret så vi ringde polisen.. :(

Igår förmiddag ringde min lillasyster och grät hysteriskt. Hon berättade att vår hund Shakira var sjuk och att veterinären var på väg. Jag åkte ut dit, och möttes av en Shakira som knappt kan gå. Det verkar som om hon fått en propp eller något. Hon kan inte hålla balansen och hon ligger mest och sover. Veterinären skrev ut medicin till henne och sa att vi skulle avvakta en dag eller två, men pratade med pappa nyss och nu hade hon blivit sämre igen.. Verkar som att vi är tvungna att avliva henne. Fy så hemskt. Shakira är hur mysig som helst och vi har haft henne sen 2003.. Det gick så himla fort, hon har varit hur pigg och glad som helst tills igår natt. 
Inte är hon speciellt gammal heller, runt 8 år bara.. Hoppas verkligen att hon frisknar till, ett husdjur är ju som en familjemedlem.. :/

Nu ska jag iväg på jobbmöte och ikväll ska jag träffa min huruburu..

Puss! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0