Julkalendern lucka nr 3 - mina föräldrar

I lucka nr är det dags att skriva om mina föräldrar.
Jag har två stycken, en mamma och en pappa som heter Ann-charlott (Lotta) och Roland. De har varit gifta sen jag var 1 år gammal - alltså i 23 år. Oj, vad länge!
Min mamma är 54 år gammal och min pappa är ett år äldre. Mamma jobbar inom vården och pappa är bonde.
När jag var liten var jag alltid med pappa ute hos kossorna och ville absolut bli bonde när jag blev stor, jag brukade sitta bredvid pappa i traktorn hela dagarna och skumpa runt. Idag vill jag inte bli bonde längre ;)
Idag har de ingen bondgård längre, men de bor fortfarande mitt ute i ingenstans tillsammans med 2 katter, en hund och 3 hästar.

Den som bestämmer hemma är absolut mamma, kan inte minnas att pappa någongång varit arg på mig - han är alldeles för snäll för det. Frågade jag mamma om skjuts och hon sa nej så kunde jag alltid fråga pappa och han skjutsade mig ;)
Vem jag är mest lik? Definitivt min pappa, både till utseendet och till sättet. Har aldrig hört någon säga att jag är lik min mamma, jag är pappas flicka :)
Det jag ärvt från min mamma är nog hästintresset, jag känner ingen som är så hästintresserad som min mamma - hon har ridit och hållt på med hästar hela sitt liv och kommer nog alltid att göra det. Jag själv tröttnade ett år efter jag tagit studenten och rider sparsamt idag. Men en gång hästtjej - alltid hästtjej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0