Julkalendern lucka nr 10 - mina syskon

Under lucka nr 10 hittar vi om mina syskon.
Och det har jag ju ett par stycken. Jag har hela tre systrar. Mikaela, Katrin och Ulrika.

Mikaela: Min lillasyster, 18 år fyllda och min enda helsyster. Går på naturbruksskola med inriktning trav. Tycker jag är roligt. Om några månader tar hon studenten, herregud vad stor hon blivit! Minns fortfarande när hon sprang runt i blöjor och irriterade mig. Vi bråkade och slogs mycket när vi var små, men det gör väl de flesta syskon? Idag slåss vi inte lika mycket, men irriterar oss på varann det gör vi allt ibland ;) Men oavsett hur mycket jag än kan störa mig på henne så är hon min lillasyster och den personen jag är mest rädd om i hela världen. Vi pratar om det mesta med varandra och kan ha väldigt roligt tillsammans. <3

Katrin: Min yngsta storasyster, som jag delar samma mamma med, men inte samma pappa. Men jag ser henne ändå som min helsyster. Katrin är 30 år och bor tillsammans med sin sambo Jimmy och deras lilla goding Simon 1 år gammal. Minns fortfarande när hon bodde hemma och hade killar hemma på rummet och jag stog utanför och kollade i nyckelhålet, och oj vad arg hon kunde bli ;) Idag är vi dock jättebra vänner och hon är den som jag ALLTID ringer till när det hänt något - och hon finns alltid där för mig. Tror inte jag känner någon mer omtänksam person.

Ulrika: Min äldsta storasyster, som är helsyster med Katrin men bara delar samma mamma med mig. Ser henne som lika mycket syster för det. Ulrika är 35 år och bor med sin sambo Fredrik och deras goding Alva 4 år och katterna Nisse och Busen. Ulle är lite som en mamma för oss andra syskon, och så brukar det väl bli? ;) Minns inte så mycket från när vi var små, då hon flyttade hemifrån när hon var 17-18 år och då var jag rätt liten..
Idag är vi iaf bra vänner, och Ulle är precis som Katrin - väldigt omtänksam och bryr sig alltid om.


Jag har världens bästa systrar!



Från när vi var på Diggiloo på Läckö slott i somras! Fr vänster: Ulrika, Mikaela, Katrin..


Kommentarer
Postat av: Spiderchick

tack för pengatipset, lät som en fin bonus haha ;-)

2010-12-10 @ 14:53:10
URL: http://spiderchick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0